Nedlukning af svindel hjemmeside … del 3

Læs først del 1 om nedlukning af “Jan Boehm” svindel hjemmeside her og del 2 om afdækning af hans øvrige 20 domæner her.

Denne del af historien kommer til at handle om min anmeldelse af “Jan Boehm” svindel hjemmeside og øvrige 20 domæner til Rigspolitiet, Nationalt Cyber Crime Center (NC3) via Borger.dk. Åben gennemgangen af anmeldelsen ved at klikke her (side vist i fuld brede for at gøre den mere tilgængelig).

Tidslinje for anmeldelsen af svindel hjemmesiden og de 20 andre domæner:

13-07-2017: Jeg indsender min anmeldelse til NC3 via Borger.dk af “Jan Boehm” svindel hjemmeside og hans 20 andre domænet. Respons mail adresse fra NCS: webserver-hackingurlanmeld@politi.dk (auto respons)

14-07-2017: NC3 videresender min anmeldelsen til Københavns Politi, da den tilsyneladende ikke rummer hacking i følge dem (det drejer sig om “fiskeri” af folks Apple ID via SMS som potentielt kan bruges til hacking af deres konto). Svar mail adresse fra NC3: it-kriminalitet@politi.dk

26-07-2017: Jeg har sendt en e-mail til Københavns Politi for at få bekræftet at de har modtaget min anmeldelse fra NC3. Desuden har jeg også efterspurgt en servicedeklaration for digital svindel på deres hjemmeside. Du kan se de øvrige servicedeklarationer her.

Fortsættelse følger …

Undersøgelse af hvordan jeg korrekt skulle have anmeldt svindel hjemmesiden til Københavns Politi:

18-07-2017: Jeg skriver en e-mail til Københavns Politi for at få afklaret hvordan jeg skulle have båret mig ad med at komme i kontakt med “Københavns Politi, Teknisk Efterforskning ved IT-koordinatorer / IT-Ingeniør” vedrørende min anmeldelse. Det fremgår nemlig ikke umiddelbart af deres hjemmeside.

18-07-2017: Svar fra Københavns Politi vedrørende anmeldelse af IT kriminalitet: “Du kan heller ikke rette direkte henvendelse til dem. Anmeldelse skal ske til kbh@politi.dk, hvorfra vi så sender til relevant afdeling.”